LIFE IS NOT PERFECT BUT I AM BLESSED

Wednesday, October 26, 2011

Tekanan

        Sudah 2 bulan aku tidak menjengah halaman umah ku ini..selama aku menyepi diri ini bermacam peristiwa terjadi dlm duniaku hingga aku tidak mampu utk mengukir kata2...aku binggung aku sndiri x tahu apa aku perlu buat dlm idupku ini..paling aku sedih abgku terkena STROK dgn tetiba,abg iparku plak buat perangai yg mendtgkn kesusahan pd keluarganya dan aku..satu persatu masalah dtg menimpa..
         kekadang klu ikutkn hati dah lama aku membawa diri dri cni jauh dri keluaga dan kawan2..tapi aku msih ingat janjiku pd arwah ibuku...ibuku berpesan pdku"adik jangan tinggalkn rumah ni,rumah ni mak tinggal utk hang pasai hang x ada rumah dan sesapa,depa suma dah ada rumah hang jaga rumah ni elok2"
        Mmg betul kata2 mak aku tp sampai bila aku nk terus tinggal dicni klu satu ari nnt adik beradik yg laen mengungkit pasal umah ni..sememang aku x hadap pun nk rebut2 rumah ker tanah ker sebab suma ni x bleh bawa keliang lahad pun..
         yg aku perlukn skg adalah ketenangan utk aku hidup bg mencari sesuap nasi.aku x dambakan kekayaan ckuplah sekadar makan pakaiku sempurna...aku x perlu tamak utk menghimpun kekayaan kerna aku tiada waris pun..
           iskkk mengapa aku melalut smp mcm ni aku pun x tahu..yg pasti aku terlalu byk menyimpan perasaan x puas hati..sepatutnya hidup ku x perlu nk fkir masalah keluarga pun sbb aku bkn ada suami ataupun anak..TAPI kenapa aku yg mesti kena tanggung suma masalah ni..
           Aku bencilah idup camni tapi yg pasti satu ari aku akn tinggalkn jugak tempat kelahiran aku ini..aku dah x mahu  memegang apa2 tanggungjwb lg...biarlah masing2 ada keluarga so pandai2lah menjaga keluaga sndiri...

1 comment:

check this out