LIFE IS NOT PERFECT BUT I AM BLESSED

Thursday, April 14, 2011

Aduyaiii...malasnyer nk g keja pg ni..suma org cuti bg meraikan keputeraan Nabi kita tp adik aku ni soh keja plak nk ganti cuti rayer...tensionnyer...yg darling aku pun sakit plak demam..batuk..asma menyerang..poning kepalo den...fkir keja fkir dia lg tinggal sorang2 kt umah takut tjadi ape2 mampus aku nk menjawap kat pegawai penyiasat yelah nk menjawap kat mak dia dah tentu dia x ada mak mcm aku gak...ape aku nk wat ni..Xperlah aku g keje dlu lgpun aku dah soh gantungkan tipon kat leher dia senang dia nk menjwp bila aku call nanti...bila mcm ni punya keadaan teringat2 plak kat aruah mak dlu bila aku nk g keje aku akan gantungkan tipon kat leher siap msukkan trus dlm baju kedah yg dia pakai supaya dia akn rasa vibrate n dgr aku call so aku pun dgn snang ati g lah keja...bila dah smp tpt keja aku pun nk testinglah mak aku call punya call x angkat pun x senang duduk start keta blik umah takut apa2 jd kat mak aku..bila smp jer umah aku tgk ckit punya rileks jer mak aku dok main ngan kucing dia ngan tipon ttp maintaen dlm baju..siap leh tanya aku apsal blik plak..aku dng tensionya tanya nape x angkat tipon mak aku leh jwp x de sape pun call rupa2nya mak aku x dgr dia x pakai alat pendengar..aduyai..aku ingat guna tipon bg aku snang ati rupa2nyer lg tambah ssh ati..lastly aku pun tukar deringanlah  boh jer lagu ASALEHE sng ckit mak aku melompat terkejut dgr lagu 2...apapun suma ni hanya tinggal kenangan bg ku...Alfatihah utk mak..adik sayang mak....


Alamak sedihlah plak...berbalik pasal malas nk keje ari ni apa nk wat ni..rase2nyer nk half day tp tgk keadaan dlulah camne dia kat umah 2...adik aku pun satu klu nk buka kedai ari ni pun bg sorang jg dah lah kami ni x yah kejelah..ganti utk raya pun lbt lg ntah idup ntah mati..ada yg nk g berarak maulidur rasul pun x bleh dah jd rungutan para pekerja..mulalah mood ari ni msing2 mcm taik..
Apapun keje ttp kena keje..Selamat Maulidur Rasul aku tetap ingin menjadi umatnya yg terbaik walaupun aku ni x lah terbaik dan aku ttp perlukan pertolongan Nabi Muhammad S.A.W untuk memberatkan timbangan pahalaku dgn serbannya diPADANG MASYAR kelak..wassalam...

No comments:

Post a Comment

check this out